.......Pokhara.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guus en Tom Nelissen en Gallizia - WaarBenJij.nu .......Pokhara.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guus en Tom Nelissen en Gallizia - WaarBenJij.nu

.......Pokhara....

Door: Guus en Tom

Blijf op de hoogte en volg Guus en Tom

03 Februari 2008 | Nepal, Kathmandu

Naar een ongelooglijke rit van Kathmandu naar Pokhara, zijn we geariveerd op onze
eiondbestemming. De rit ,georganiseerd door ‘Baba andventure travel tours,’ was
buitengewoon de moeite waard!!! Iedereen die ooit van KTM naar Pokhara gaat moet dit meemaken, mits deze persoon last heeft van wagenziekte..... De weg die 202 km bedraagt moet je je voorstellen als een geasfalteerde weg wat 50 jaar geleden is gedaan door mensen die waarschijnlijk een ander beroep hadden. Hiernaar is er nooit meer naar omgekeken en rijden er dagelijks vrachtauto's, toeristenbussen, taxi en wat al niet over deze schitterende weg door de bergen!!! Na 7 1/2 uur onderweg is ons busreisje ten einde en zijn we op de plek van bestemming. Rustig uitstappen is er niet bij ik (tom) ga als eerst de bus uit, dit lukt bijna niet omdat er wel 20 taxichaffeurs met kaartjes en prijzen me aanvliegen dat ik met hun mee moet gaan. Gelukkig komt Guus achter me aan en die haalt weer alles bij mij weg....Eerst onze bagage van het dak en dan maar kijken wie we kiezen, net nadat wij onze bagage hebben schuift er weer iemand wat onder mijn neus en laat dit nou net het kaartje zijn van ons Guesthouse, de keus is gemaakt. Santi vertrekt met een andere taxi naar het guesthouse die voor haar al geboekt was.

Aangekomen zijn we blij verrast door de goede kamer en vlak naast Laxmi(de vrouw die alles voor de school regelt), ook SAnti zit even ver van Laxmi alleen dan de andere kant op. We eten Dhal bat en genieten van de rust die we zo gemist hadden in
Kathmandu...

De volgende dag(vandaag) zijn wij met Rajes (broertje van LAxmi en leraar op de Namaste primary school- nu NPS) aan de wandeling begonnen richting de NPS. Dit bleek een
wandeling te zijn van 45 minuten, maar zeker de moeite waard!! Na een jaar

voorbereiding en een fietstocht naar Parijs zijn we dan eindelijk bij ons einddoel!!! NAMASTE PRIMARY SCHOOL!!! Zij valt op door haar velle kleur oranje en de witte muren!
Het ontvangst is super de kinderen zijn blij, wij maken kennis met de leraren en gaan onbewust op in de sfeer op deze mooie plek.Guus gaat als eerst mee met Dhana de 'principal' en volgt een les 'physical hour' erg leuk en Guus laat ze meteen zweten ze moeten HOOGSPRINGEN!!!
ik ga met anjur mee en loop de hele dag de lessen met hem door erg leuk en interessant, ik zit tussen de kinderen en heb soms het gevoel alsof ik zelf weer op school zit....De kinderen kunnen niet van ons afblijven, onze huidskleur, onze ogen, onze 'Crocks' alles aan ons is speciaal en ze nemen ons helemaal op en de blijdachap groeit als ze begrijpen dat we de komende tijd nog wel even te zien zijn...

Er zijn erg veel foto's geschoten, maar aangezien we nog even moeten uitvinden in welk inetcafe dit het beste werkt met uploaden krijgen jullie die nog van ons tegoet!!!! tot het volgende bericht!!!

p.s. Bedankt alvast voor alle repley's erg leuk om te lezen, keep it up!!!

• 03 Februari 2008 - 15:26

Jip En Entremedio:

holy shizzle,
    this is more like it...
    leuk die verhalen banjo's.
    kunnen jullie wat pics schieten vanaf het dak om voor de boys hier de omgeving een beetje te begrijpen.

• 03 Februari 2008 - 18:27

Hilde:

Ik proef jullie blijdschap tussen de kinderen. Hou het vast.

• 03 Februari 2008 - 19:22

Neel:

Hee, echt te gek om allemaal te lezen.
    Geniet van al het moois.
    Liefs Neel

• 03 Februari 2008 - 19:33

Veronique:

Hey tom,
    Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken. echt Respect!! Ben benieuwd naar de rest van de foto's.Heel veel succes en groetjes hier vanuit nederland

Kus Vero

• 03 Februari 2008 - 20:57

Gijs:

Ik begrijp dat wel dat ze niet van jullie af kunnen blijven. Ga zo door mannen.

• 04 Februari 2008 - 15:46

Marloes:

Hé mannen!
    Leuk om jullie verhalen van de eerste week zo te kunnen volgen. Ben benieuwd hoe het project gaat. Veel succes in ieder geval!
    X marloes

• 04 Februari 2008 - 16:16

Franco:

Leuk Jongen, vol houden. Wij zijn altijd naast jullie. Succes voor de nieuw week. Ciao!

• 04 Februari 2008 - 20:23

Annerie:

Tom en Guus, goed om te lezen hoe het allemaal gaat zeg! Ik word er zelf helemaal enthousiast van als ik dat allemaal zo lees. Super! Succes en geniet er van!

• 05 Februari 2008 - 08:00

Annemarie:

Ziet er goed uit boys, mooi werk allemaal! Wacht maar tot ze de vitaminepil en het glas melk krijgen, dan laten ze jullie niet meer gaan. Overigens, hoe staat het met het transport van de supplementjes?
    Jullie missen niet al te veel hier, behalve het beeldmateriaal waarin Joran van der Sloot aan zijn vriend vertelt wat hij met Natalee Holloway heeft gedaan.
    Bye!

• 05 Februari 2008 - 10:23

Nonna En Sandra:

Wij hebben van papa gehoord dat het allemaal goed gaat met je/jullie. Dat het een indrukwekkende reis is en dat jullie heel veel meemaken. Wij staan helemaal achter jullie wat jullie doen voor deze kinderen. Wij zijn er zeker van dat jullie moeite voor deze kinderen beloond zal worden. Wij zijn overtuigd dat jullie een engel op de schouder hebben zitten die jullie nooit in de steek zal laten. Wij steken elke zondag een kaarsje aan Gesù voor extra steun in het voltooien van jullie project. Bacioni da Nonna, Sandra e Stefano.

• 07 Februari 2008 - 12:46

Anne-Marie & Martijn:

He Tom,

Wat ontzettend goed wat jullie daar doen. We hebben veel respect voor jullie! Geniet ervan. En maak er iets moois van!

Liefs Anne-Marie & Martijn

• 08 Februari 2008 - 14:33

Tobias:

He jonges,

Wat ziet het er geweldig uit daar. En allemaal best goed georganiseerd. Heerlijk al die fotos met die koppies van die kinderen. Geniet er van. Ik blijf dat hier in Kathmandu ook zeker doen. Ik ga binnenkort wel een mountainbike huren en voor een paar daagjes de drukte van kathmandu ontvluchten. Daar heb ik wel erg veel zin in.
    Ik vind het leuk om jullie te blijven volgen via de site.

groetjes tobias

• 20 Maart 2008 - 09:59

Michelle:

hey tomenguus!

wat fantastisch om te lezen wat jullie allemaal doen! Tom leuk je vorige week even gesproken te hebben, best raar is dat!
    haha ik ben jaloers op jullie! wat een mooie foto's!
    nou ik hou jullie in de gaten!

heel veel plezier!

knuffels vanuit holland